Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Testy wielu pociągów w ruchu ciągłym na II linii

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Testy wielu pociągów w ruchu ciągłym na II linii
fot. WU
Od piątku 12 grudnia trwają wzmożone jazdy próbne na centralnym odcinku II linii metra. Aktualnie na linii jeździ dziewięć składów. – To są warunki zbliżone do normalnej eksploatacji – mówi mówi Kinga Jabłonowska, rzecznik Siemensa, producenta składów Inspiro, które będą obsługiwać II linię.

W piątek 12 grudnia zostały wznowione jazdy próbne pociągów na centralnym odcinku II linii metra. – Sygnałem było pismo od generalnego wykonawcy, w którym stwierdzili możliwość przeprowadzenia wszystkich, całoliniowych testów – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. W piątek wyjechały trzy składy Inspiro.

Liczba składów w ruchu została stopniowo zwiększona do dziewięciu w niedzielę. Dzisiaj w ruchu również jest dziewięć składów. Jeżdżą one jednocześnie, w ruchu ciągłym, także z maksymalną prędkością – 80 km/h. – Testy służą sprawdzeniu współpracy pociągów z linią – mówi Malawko. Sprawdzane są różne elementy, np. hamowanie, trzymanie odległości. Na II linii systemy sterowania ruchem umożliwiają niemal automatyczne prowadzenie ruchu, w tym zawracanie na stacjach końcowych bez udziału maszynisty (który w tym czasie może przejść do przeciwległej kabiny).

Jazy próbne rozpoczęły się już w czerwcu. Odbywały się jednak z pojedynczymi składami, na poszczególnych odcinkach. – Obecne próby różnią się od wcześniejszych tym , że w jednym czasie jeździ dziewięć składów. To są warunki zbliżone do normalnej eksploatacji. Sprawdzane są wszystkie elementy infrastruktury, zasilanie w czasie jazdy „jeden pociąg za drugim”, a także współpraca wszystkich pociągów na raz – mówi Kinga Jabłonowska, rzecznik Siemensa, producenta składów Inspiro.

Wykonawca centralnego odcinka II linii metra zgłosił gotowość inwestycji do odbiorów 30 września br. Początkowo otwarcie było zapowiadane przez władze miasta na 14 grudnia. Termin ten wydawał się mało realny z uwagi na trwające odbiory. Jednocześnie 2 grudnia doszło do pożaru akumulatorów zasilania awaryjnego na stacji Rondo Daszyńskiego. To skłoniło władze do większej ostrożności. Wstrzymano jazdy próbne i zapowiedziano sprawdzenie dokładne wszystkich akumulatorów. – Myślę, że termin oddania dla eksploatacji zostanie wydłużony o dobrych kilka tygodni – mówiła wtedy Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Żaden termin oficjalnie nie został podany, ale według aktualnie krążących informacji centralny odcinek może zostać uruchomiony dla pasażerów na przełomie stycznia i lutego 2015 r.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5